Monday, April 30, 2007

Mv-Over It - Katharine McPhee (30/04/07)



I'm over your lies
And I'm over your games.
I'm over you asking me when you know I'm not ok


You call me at night,

And I pick up the phone

And though you've been telling me, I know you're not alone

And that's why your eyes,

I'm over it.

Your smile,

I'm over it.

Realized

I'm over it, I'm over it, I'm over.


Wanting you to be wanting me

No, that ain't no way to be.

How I feel, read my lips

Because I'm so over,

I'm so overI'm so…


Moving on, and it's my time.

You never were a friend of fine

Hurt at first, a little bit

And now I'm so over,

So over itI'm over your hands

And I'm over your mouth.

Trying to drag me down and fill me with self doubt

Oh and that's why your world

I'm over it.

So sure,I'm over it.

I'm not your girl

I'm over it, I'm over it, I'm over.



Wanting you to be wanting me

No, that ain't no way to be.

How I feel, read my lips

Because I'm so over,

I'm so overI'm so Over

Moving on, and it's my time.

You never were a friend of fine

Hurt at first, a little bit

And now I'm so over,So over it

I'm so over it


Don't call,Don't come by.


Ain't no use

Don't ask me why.

You never change;

There'll be no more cryin'in the rain

Wanting you to be wanting me

No, that ain't no way to be.

How I feel, read my lips

Because I'm so over, I'm so over it

Moving on, and it's my time.

You never were a friend of fine

Hurt at first, a little bit

And now I'm so over,So over it.I'm so over it

Wanting you to be wanting me

No, that ain't no way to be.

How I feel, read my lips

Because I'm so over, I'm so over it


Moving on, and it's my time.

You never were a friend of fine

Hurt at first, a little bit

And now I'm so over,So over it

Election présidentielle : les résultats du premier tour


A l’issue du premier tour de l’élection présidentielle, le dimanche 22 avril 2007, les Français ont choisi les deux candidats qui s’affronteront le 6 mai. Le second tour opposera Nicolas Sarkozy et Ségolène Royal, qui ont respectivement obtenu 31,11 % et 25,83 % des voix.
Les résultats des dix autres candidats


Olivier Besancenot : 4,11 %
Marie-George Buffet : 1,94 %
Gérard Schivardi : 0,34 %
François Bayrou : 18,55 %
José Bové : 1,32 %
Dominique Voynet : 1,57 %
Philippe de Villiers : 2,24 %
Frédéric Nihous : 1,15 %
Jean-Marie Le Pen : 10,51 %
Arlette Laguiller : 1,34 %


Par rapport à l’élection présidentielle de 2002, l’abstention est cette année moins importante : elle se situe à 15,40 %.


Les résultats officiels sont également disponibles sur le site du ministère de l’Intérieur.


La campagne électorale pour le second tour débutera le jour de la publication au Journal officiel des noms des deux candidats et s’achèvera le 5 mai à minuit.


...........................................................


Nicolas Sarkozy



Nicolas Sarkozy (nom usuel de Nicolas, Paul, Stéphane Sárközy de Nagy-Bócsa), né le 28 janvier 1955 dans le XVIIe arrondissement de Paris, est un homme politique français. Il est président de l'Union pour un mouvement populaire (UMP), d'obédience libéral-conservatrice, président du conseil général des Hauts-de-Seine, et candidat à l'élection présidentielle française de 2007[2], soutenu officiellement par l'UMP. Il participe actuellement face à Ségolène Royal au deuxième tour de l'élection présidentielle.

Biographie
Origine et enfance
Il est le fils d'un immigré hongrois, Pál Sárközy de Nagybocsa (en hongrois nagybocsai Sárközy Pál[3]) né à Budapest, en 1928, dans une famille de la petite noblesse hongroise[4]. Les armoiries de famille sont « un loup orné d’un cimeterre ». À l'arrivée de l'Armée rouge en 1944, la famille est expropriée et contrainte à l'exil. Après de nombreuses péripéties à travers l'Autriche et l'Allemagne, Pál Sárközy rencontre un recruteur de la Légion étrangère à Baden-Baden. Il s'engage pour cinq ans et fait ses classes en Algérie à Sidi-Bel-Abbès. Il est cependant déclaré inapte au départ pour l'Indochine, puis démobilisé à Marseille en 1948. Il francise alors son nom en Paul Sarközy de Nagy-Bocsa. Devenu publicitaire, il rencontre en 1949 Andrée Mallah, qu'il épouse. Cette dernière, fille d'un médecin du XVIIe arrondissement de Paris, juif séfarade de Salonique converti au catholicisme, est alors étudiante en droit.
Nicolas Sarkozy naît en
1955 dans le XVIIe arrondissement de Paris; il est catholique baptisé. Il a deux frères : Guillaume, né en 1952, futur chef d'entreprise dans le textile (vice-président du MEDEF entre 2000 et 2005) et François, né en 1957, qui devient pédiatre puis chercheur en biologie. Lorsque Paul Sarkozy quitte le domicile conjugal en 1959 et divorce, sa femme reprend ses études pour élever ses enfants. Elle devient avocate au barreau de Nanterre ; elle plaide dans l'affaire Villarceaux. Paul Sarkozy se remariera trois fois. De son deuxième mariage, il aura deux autres enfants : Caroline et Pierre-Olivier, banquier à New York.

Études
Nicolas Sarkozy commence ses années de collège au lycée public Chaptal, il y redouble sa sixième, puis entre au lycée privé Saint-Louis de Monceau. Il obtient le baccalauréat B en 1973 et sa famille s’installe à Neuilly. Après des études à l’université Paris X, il sort diplômé en droit public et en sciences politiques : il obtient une maîtrise de droit privé en 1978. Il finance ses études en étant, entre autres, livreur pour un fleuriste de la ville[5]. Toujours en 1978, il est appelé sous les drapeaux, avant d’entrer à l’Institut d'études politiques de Paris. Il n'obtiendra pas le diplôme de fin d’études à cause de notes éliminatoires en anglais[5]. Il soutient en 1981 un mémoire de DEA sur le référendum du 27 avril 1969.En 1981, après avoir longtemps hésité à devenir journaliste, il se résout au dernier moment à passer le certificat d'aptitude à la profession d'avocat (CAPA), suivant ainsi les traces de sa mère.
Carrière d'avocat
Il est embauché par l'avocat Guy Danet puis devient l'un des trois associés du cabinet d'avocats parisien « Leibovici - Claude - Sarkozy », un cabinet comprenant onze avocats et spécialisé dans le droit immobilier. Cependant, l'exercice de l'activité d'avocat étant incompatible avec toute autre activité, il n'exerce pas cette profession pendant ses périodes d'activité gouvernementale mais, détenant un tiers des parts du cabinet, il reçoit un dividende des profits du cabinet (241 000 euros en 2002).

Mariages et enfants
Le 23 septembre 1982, Nicolas Sarkozy épouse Marie-Dominique Culioli, fille d’un pharmacien corse de Vico dont il a deux fils, Pierre (né en 1985) et Jean (né en 1987). Son témoin de mariage est Charles Pasqua.
En
1984, il rencontre Cécilia Ciganer-Albeniz lorsqu’en qualité de maire de Neuilly, il la marie à l’animateur de télévision Jacques Martin, qu’elle quitte pour lui en 1989. Après un divorce en quatre mois, il l'épouse en octobre 1996. Il a pour témoins Martin Bouygues et Bernard Arnault. Un fils, Louis, naît en 1997.

Formation politique
Il adhère à l’Union des démocrates pour la République (UDR) en 1974 où il rencontre Charles Pasqua et Joseph Jeffredo et milite pour l’élection de Jacques Chaban-Delmas. En 1975 il devient le délégué départemental des jeunes des Hauts-de-Seine. En 1976, il adhère au Rassemblement pour la République (RPR) nouvellement créé, sous le parrainage de Charles Pasqua à propos duquel il déclare en 1983 « tout le monde sait que je suis son double ». Il devient responsable de la section de Neuilly en 1976, secrétaire de la circonscription Neuilly-Puteaux en 1977, et est élu conseiller municipal de Neuilly en 1977.
Il est président du comité de soutien des jeunes à la candidature de
Jacques Chirac en 1980[6].
En
1983, il devient maire de Neuilly-sur-Seine à 28 ans, succédant à Achille Peretti, décédé, mais aussi en prenant de court le prétendant en titre, Charles Pasqua, alors hospitalisé pour l’opération d’une hernie. Il est chargé de mission de mars 1987 à mai 1988 pour la lutte contre les risques chimiques et radiologiques au sein du ministère de l'Intérieur[7]. Il devient député à 34 ans et ministre du Budget à 38 ans.


Ministre du Budget
Lors de la large victoire de la droite aux
élections législatives de 1993, il est réélu député de Neuilly au premier tour avec 64,90% des voix puis nommé ministre du Budget dans le gouvernement Édouard Balladur. Il y fait son apprentissage des rouages gouvernementaux. Il est le porte parole du gouvernement[8] et il commence alors à se faire connaître du grand public. En 1993, lors de l’affaire de la maternelle de Neuilly, dont il est toujours maire, il négocie directement avec le preneur d’otages armé d'un pistolet d'alarme et d'explosifs, « Human Bomb », qui menaçait de tuer les enfants et de faire sauter l’école avant d'être abattu par les policiers d'élite du RAID.

Le soutien à Édouard Balladur
En 1995, il soutient Édouard Balladur contre Jacques Chirac pour la campagne présidentielle. À la suite de la victoire de Jacques Chirac, il n'obtient aucun poste ministériel dans le nouveau gouvernement d'Alain Juppé. Au cours d'un bref passage à une réunion nationale du RPR, le 15 octobre 1995, il est sifflé.

Élections européennes de 1999
D'avril à octobre 1999, il devient président par intérim du RPR, succédant à Philippe Seguin qui en avait démissionné brutalement. Il conduit conjointement avec Alain Madelin la liste RPR-Démocratie Libérale aux élections européennes de 1999, et devient tête de liste conséquemment au départ de Philippe Seguin. Ces élections sont marquées par une sévère défaite : la liste arrive en troisième position avec seulement 12,8 % des suffrages (contre 25,58 % pour l'union RPR-UDF, arrivée en première place, conduite par Dominique Baudis en 1994 et 16,4 % pour l'UMP en 2004), derrière celle de Charles Pasqua (13,1%). Il abandonne alors toute responsabilité au sein du parti et se retire de la politique nationale. Pendant cette période, il rejoint à nouveau le cabinet d'avocat dont il s'était mis en suspension et publie en 2001 un livre, Libre.

XIIe législature
La XIIe législature est une ascension pour Nicolas Sarkozy, tant politique (gouvernementale et de parti) que médiatique et populaire. Il est réélu député de Puteaux et Neuilly sur Seine à l'occasion des élections législatives de 2002. Il est le député de droite le mieux élu, avec 68,78 % des voix. Après le 21 avril 2002, il devient la cible privilégiée des critiques de l'opposition.

Ministre de l'Intérieur (2002-2004)
Article détaillé :
Liste des ministres français de l'Intérieur.
En 2002, il soutient la réélection de Jacques Chirac. Celui-ci lui préfère Jean-Pierre Raffarin comme Premier ministre mais le nomme ministre de l'Intérieur. Il impose un style « musclé » et fait de la sécurité sa priorité, déclarant vouloir s'affirmer par l'action.

Actions pour la sécurité routière
Il organise avec
Gilles de Robien, ministre des transports, une politique plus répressive sur les excès de vitesse destinée à renforcer la sécurité routière. Cette politique dont l'aspect le plus emblématique sera la multiplication des radars automatiques sur les routes permettra une baisse du nombre de morts de 7272 à 4703 entre 2002 et 2006 (-34%).

Autres actions
Il soutient la mise en place du Conseil français du culte musulman (CFCM) initiée en 1999 par Jean-Pierre Chevènement et intervient sur les dossiers de l'éducation et des retraites.

Extension du fichage génétique (ADN)
Voir l’article Loi pour la sécurité intérieure.
Par la loi sur la sécurité intérieure du 18 mars 2003
[9], complétée par la Loi Perben[10], le fichage ADN, instauré en 1998 et limité à l'origine aux délinquants sexuels, a été étendu à toute personne soupçonnée d'un quelconque délit (sauf délit d'initié ou financier), et laissées au libre choix des policiers et des gendarmes, sans que les preuves de culpabilité ne soient obligatoirement établies[11]. Cette loi a permis le fichage génétique de faucheurs d'OGM et d'étudiants anti-CPE[12]. Les contrevenants risquent jusqu'à 15 000 euros d'amende et 1 an de prison.

Corse
Sa politique en
Corse est marquée par le rejet de la proposition de réorganisation administrative pour laquelle Nicolas Sarkozy s'était engagé, suite au référendum local en date du 6 juillet 2003.
Yvan Colonna, recherché dans le cadre de l'enquête sur l'assassinat du préfet Claude Érignac, est arrêté après une cavale de quatre ans, l'avant-veille de ce référendum.

Lutte contre l'antisémitisme
Il mène une lutte vigoureuse contre la recrudescence d'actes antisémites en France. Son action contre l'antisémitisme est saluée par le
Centre Simon-Wiesenthal qui lui décerne son prix de la tolérance en 2003 et le consistoire central de France, l'institution administrant le culte israëlite en France, saluera l'"extrême sévérité" dont a fait montre Nicolas Sarkozy dans la répression des actes antisémites[13].
Ministre de l’Économie, des Finances et de l’Industrie (mars à novembre 2004)
Article détaillé :
Liste des ministres français des Finances.
Nicolas Sarkozy au congrès de l'UMP en 2004
Il est nommé ministre d’État, ministre de l’Économie, des Finances et de l’Industrie, dans le
troisième gouvernement de Jean-Pierre Raffarin en mars 2004, poste qu'il occupe pendant neuf mois. Il axe dans un premier temps sa politique sur la réduction du déficit[14] ; il annonce le respect en 2005 par la France du pacte de stabilité, avec un déficit de 2,9 % du PIB.
Au niveau industriel, il fait passer l'État de 50.4 à 41% du capital de
France Télécom en septembre 2004, conclut le changement de statut d’EDF et GDF, et annonce la privatisation partielle du groupe Areva. Dans le secteur privé, il fait intervenir l’État pour empêcher le dépôt de bilan du groupe Alstom et favorise la fusion Sanofi/Aventis face à Novartis. En immiscant l'État français dans le marché aux dépens d'intérêts allemands (participations dans Aventis et approches de Siemens pour Alstom), il irrite Berlin[15]. Il dénonce également les hausses de prix dans la grande distribution ou les banques, et signe des accords avec les professionnels concernés. Ces accords sont cependant contestés lors de leur signature par les syndicats[16], puisque selon eux, ils auront pour conséquence la réduction des postes administratifs et d’encadrement avec la suppression éventuelle de nombreux postes entre 2005 et 2007.
Nicolas Sarkozy ayant déclaré son intention de présenter sa candidature à l’
élection présidentielle de 2007 et laissé entendre qu’il briguerait la présidence de l’Union pour un mouvement populaire (UMP) suite au départ d’Alain Juppé, Jacques Chirac, dans son entretien télévisé du 14 juillet 2004, le met en demeure de choisir entre ce dernier poste et le ministère. À une question à ce propos, le Président français lance « Je décide, il exécute » qui est mal perçu par les proches de Nicolas Sarkozy. Lors de la convention des 28 et 29 novembre 2004, il est élu président de l’UMP par les militants avec 85,1 % des voix. Le lendemain, il présente sa démission à Jacques Chirac et Jean-Pierre Raffarin ; il est remplacé par Hervé Gaymard.

Bilan au Ministère de l'Économie
-Réduction selon le ministre de 2 % en moyenne du prix des articles vendus en grandes surfaces. Selon l'observatoire professionnel ECR-IRI, les prix ont baissé effectivement de 1,76% de juin à novembre 2004, "reflètant visiblement l'accord de baisse de 2% des prix des grandes marques conclu en juin". [17]
-Exonération temporaires des donations jusqu’à 20 000 euros à chaque enfant et petit-enfant pour relancer la croissance (mesure du 10 juin 2004 au
31 mai 2005). Cette mesure a été finalement prolongée et amplifiée jusqu'au 31 décembre 2005[18].
-Engagement à ne pas
privatiser EDF-GDF : « Il n’y aura donc pas de privatisation d’EDF ni de GDF[...] Voilà la réalité des choses, la réalité incontournable »[19]. Un an plus tard, le ministre de l'économie du premier gouvernement Dominique de Villepin (dans lequel il est ministre de l'Intérieur), cherche à céder des parts de GDF en vue de sa fusion avec Suez, et Nicolas Sarkozy, en tant que chef de file de l'UMP ne donne pas d'instruction contraire à ses parlementaires.
-Vente d'une partie des réserves d'or de la
banque de France, ainsi que de possessions immobilières.


ไว้ติดตามกันต่อนะ (ประวัติเยอะมากๆ)


Sunday, April 22, 2007

Lee Ryan



Background information

Birth name Lee Ryan
Born
June 17, 1983 Origin Chatham, Kent Genre(s) Pop
Years active 2001–Present
Associatedacts
Blue, Simon Webbe,DuncanJames,Antony Costa
Website
http://www.officialleeryan.com/


Early life

Lee Ryan was born in Chatham, Kent. His mother, Sheila, and his father split up when he was five years old. Lee mostly lived with his mother, sister Gemma and grandmother. He was brought up in Plumstead. At the age of 5 it was discovered that he suffered from dyslexia.
Lee attended a performing arts school prior to joining Blue. In Blue, Lee was an irreplaceable member of the band as he was often regarded as the lead singer with his solid vocal performances. While in Blue, Lee recorded "Stand Up As People" for the
War Child album. He left the band in 2005 to become a solo artist after a commercially successful career with the band.


Going solo
Lee was the first member of the boyband Blue to pursue a solo career. He released his first single "Army of Lovers" on 18 July 2005. It was released to mixed reviews and debuted (and peaked) at #3 in the UK Singles Chart. It hit #1 in Italy.
On
1 August, Lee released his debut album, Lee Ryan, to mixed reviews. The album reached #6 in the UK Album Chart and #3 in Italy, where it has spent 5 weeks in the Top10.
On
10 October, Lee released his second solo single "Turn Your Car Around". The single went under a heavy wave of promotion but due to the release of his album and the lack of enthusiasm for his first single, the track failed to reach the top ten, peaking at #12.
In January 2006, Lee released his third and final single in the UK "
When I Think of You". The song reached #15 in the UK.
Lee later presented two more tracks to the world. "
Real Love" was used for the end credits of the film Ice Age 2: The Meltdown which later led to Lee voicing the part of an elk in the UK version of the movie. "How Do I" was released on Lee's website in the form of a video directed by Lee himself to thank his fans for their support. Lee had previously co-directed the video for Blue's single "Breathe Easy" after he wrote the track.
In late 2005,
Dolce & Gabbana signed Lee up to be UK face of their new line of clothing.

The second album
After the relative failure of his first solo album, Lee is currently planning his second solo album. The currently unnamed album will now be under his old Blue label EMI, after Lee and his old solo label SonyBMG decided to part ways due to creative differences.
Reports say that the new album may feature
Elton John, Jo O'Meara and his ex-Blue band mate Simon Webbe on three brand new songs.
Although nothing has been confirmed, rumored tracks from the album are "Peaches" which Lee has performed at many live performances and has released on his MySpace page, "It's Not Me", a song which Lee has told he would have liked on the first album but couldn't get produced fast enough, "Stand Up As People" regularly performed at live gigs and "Free" also released on his MySpace page.
Lee has already begun promotion for the album with a number live and acoustic performances across the UK, he also announced on his website that he has recently finished filming a TV show for
BBC2 which is set to air in April and has also filmed a 24 Hours With... special for ITV which is due in May.
With the air dates of both these programs to air in April and May it is likely that his sophomore album is to be expected not long after.
One of Lee's anticipated new songs is
Beautiful Spiritual, a slick world class song which has been reported to be the first single to be released from the album.

Controversies
Of all the Blue members, Lee was the only member that courted controversies since the group started, which was usually covered by the tabloids. In 2001, he made a remark about the September 11 terrorist attacks, comparing the media coverage with elephants, though it caused media uproar, the bands continued to have successes. As a result of Lee's comment, the management abandoned a plan to market the band in the United States in fear of a media backlash there.As the most outgoing member of the band, Lee was seen in bars and clubs that was frequented by celebrities, that as a result attracted the paparazzi and it led to fights and court appearances.

Friday, April 20, 2007

เพลงที่กำลังเปิดอยู่ขณะนี้ (วันที่ 20/05/07) ชื่อว่า Just So You Know ของ Jesse McCartney


I shouldn't love you but i want to

I just can't turn away

I shouldn't see you but i can't move

I can't look away



And i dont know how to be fine when i'm not

Cause i don't know how to make the feelings stop


Just so you know

This feelings takin control

Of me and i can't help it

I wont sit around

I can't let him win now

Though you should know

I've tryed my best to let go of you

But i don't want to

I just gutta say it all before you go

Just so you know



It's gettin hard to

Be around you

Theres so much i can't say

And do you want me to hide the feelings

And look away




And i dont know how to be fine when i'm not

Cause i don't know how to make the feelings stop



Just so you know

This feelings takin control

Of me and i can't help it

I wont sit around

I can't let him win now

Though you should know

I've tryed my best to let go of you

But i don't want to

I just gutta say it all before you go

Just so you know



This emptyness is killin me

I'm wonderin why i've waited so long

Lookin back i realize it was always there to be spoken

Now i'm waitin here

Been waitin here



Just so you know

This feelings takin control

Of me and i can't help it

I wont sit around

I can't let him win now

Though you should know

I've tryed my best to let go of you

But i don't want to

I just gutta say it all before you go

Just so you know
สวัสดีจ้ะเพื่อนๆ ห่างหายไปนาน หลังจากสงกรานต์ แต่ความจริงแล้วก็ไม่ได้เที่ยวไหนหรอกนะ เพราะเราต้องคอยนั่งรอความคิดถึงจากเพื่อนๆอยู่ที่บ้านอ่ะจิ (ซึ่งความจริงแล้วไม่มีเยย โฮ โฮ โฮ) หลังจากอยู่ติดบ้านหลายวันก็ได้อ่านหนังสือดีๆ ที่ชื่อว่า " Fun with Idioms 1 " จึงอยากนำความรู้มาส่งต่อเพื่อนๆด้วยอ่านะ แต่ว่าความรู้นี้เพื่อนๆจะไม่มีทางได้มา ถ้าไม่เข้ามาดูบล๊อกเรานะจ้ะ (เป็นการเชิญชวนที่ดูแนบเนียนมากๆ )
After A Fashion
-Example : Sara dresses after a fashion. She speaks French after a fashion and she cooks after a fashion. Most thing she does are done after a fashion. This says that Sara dresses, speaks French, cooks and does things only so-so for after a fashion means only moderately well.
My Lips Are Sealed
-Example : This statement is used --- sometimes humorously, sometimes sarcastically --- to say, " I'm not going to tell you , " or "I'm not going to anwer the question. " " I know the answer to the riddle but my lips are sealed. You'll have to discover the answer for yourself "
วันนี้เอาไปเรียนรู้ก่อน 2 คำนะจ้ะ แล้วเราจะเอามาฝากกันอีกนะ

Thursday, April 12, 2007

What is Songkran ?



Songkran is the traditional Thai New Year festival since the former time. It is a celebration that embraces goodwill, love, compassion, and thankfulness, using water as the means of expression.

The word Songkran derives from Sanskrit meaning to move or step forward. The first day of Songkran takes place when the sun moves from Pisces into Aries, which marks the New Year's Day according to the Brahmin solar system.

Songkran Festival






The festival of Songkran falls on the 13th, 14th, and 15 th of April every year. The first day is known as Maha Songkran or the grand Songkran. The Thai government has declared Songkran festival as extended public holidays to enable the people to return to their hometown for family reunions, merit-making and reuniting with others in their community.
April 13 th is also declared the Day of the Senior or Elderly by the government. The occasion marks the appreciation for the senior population for their years of contribution to the family and country.

The 14 th of April is designated as Family Day to celebrate family love and togetherness.

The importance of Songkran Festival

Songkran is regarded as one of the most important traditions in Thailand because it encompasses the three major values in the Thai way of life which are:

Value of family: Songkran is the time when family members come together to show appreciation, love and respect as well as making merit and paying homage to their ancestors.

Value of society: Through active participation and interaction with each other, Songkran brings the people in the community together to enhance goodwill and unity in the society.


Value of religion: Making merit by offering food to monks, going to the temples and attending Buddhist sermons are auspicious activities done during Songkran .


Who is Nang Songkran ?


In the old days, when mass communications was somewhat limited, in order to help the illiterate learn on which day of the week Songkran was, a story on the origin of Nang Songkran was created . It was said that Tao Kabilaprom had seven daughters, known collectively as Nang Songkran . In a gambling game that he lost to Thammakumarn, Tao Kabilaprom had to pay his debt with his head. However, his head must not come into contact with the ground, air or water because it would cause catastrophes. To maintain peace on earth, his head was placed on a tray which was then taken to Krailad Mountain . Every year, one of the daughters would bring the head down to town for procession. Each daughter was unique in her own way and was identified by her ornaments, choice of weapons and means of transport symbolised by animals. Since there were seven daughters, they also served as fairy for each day of the week. The names of the seven Nang Songkran for each day are:

Sunday Tung-sa, Garuda
Monday Ko-ra-ka, Tiger
Tuesday Rak-so, Pig
Wednesday Mon-ta, Donkey
Thursday Kiri-nee, Elephant
Friday Kimi-ta, Buffalo
Saturday Maho-torn, Peacock


Nang Songkran not only represents the day of the week, but back then people often associated her characteristics to the type of weather they could expect for that year, too.

What to do during Songkran Festival

To celebrate Songkran , there are many activities throughout Thailand which vary according to
regional tradition. Some of the activities include:
• Cleaning of houses and public places such as temples, schools, offices to welcome the New Year with cleanliness and fresh start.
• Merit making by offering alms to monks in dedication to the late ancestors, going to the temples to listen to Buddhist preaching.
• Releasing birds and fish back to their natural habitat is a common practice during Songkran . This act of giving freedom is a form of merit making.
• Sprinkling water onto Buddha images and monks is an auspicious act to receive blessings for the New Year.
• Building sand pagodas on temple ground. Bringing sand into the temple's premise is considered a merit because the sand can be used or reused for construction or restoration by the temple.
• Pouring water onto the elderly members of the family and/or the society to show respect and gratefulness and to ask for their blessing.
• Folk performances and traditional games are organised for enjoyment as well as to preserve the Songkran tradition.
• Throwing water at each other in a friendly manner by using clean or scented water, exchanging New Year's greetings during water play, and in case of doubt, ask permission before throwing water at someone because he or she may not wish to get wet.

What NOT to do during Songkran


As water throwing has become popular during Songkran , it is recommended that the following practice is avoided:
- The use of dirty water, ice, mixture of dangerous items such as paint, dye and plant seeds, etc. may cause injuries to other people's eyes or other parts of their body.
• Throwing water at people who are riding on moving vehicles such as motorcycles, cars etc. may cause serious accidents.
• Using modified gadgets like PVC pump tube which produces high water pressure could cause serious injuries to others. Lewd acts such as applying powder paste on others' face, especially females', inappropriate physical contacts and touching are unacceptable.
• Too much alcohol consumption, especially in public places could cause annoyance and unrests. Moderate drinking with friends and families in one's own privacy is preferred.
• Driving after drinking can and do cause fatal road accidents every year.


Credit: Office of the National Culture Commission in Ministry of Culture